Work Protection BusinessProtecția muncii alaturi de voi, Siguranta o oferim noi

Reguli achizitie si fiscalizare casa de marcat

CASA-DE-MARCAT-ACTIVA-ROYAL-EJ

Daca ati inceput o activitate, pe firma, care are ca tinta publicul larg, obligatoriu veti achizitiona o casa de marcat. E bine sa alegeti in functie de specificul activitatii: daca va deplasati mult, e mai buna o casa micuta, portabila, usor de alimentat chiar si de la bateria masinii, daca aveti un magazin, e buna o casa de marcat conectata la un calculator si care va poate scoate si factura si bonurile. In sfarsit, presupunand ca ati ales tipul de casa de marcat, urmatorul pas este fiscalizarea acesteia. Nu aveti voie sa emiteti bonuri  fara sa fiscalizati casa de marcat.

Dosarul pentru fiscalizarea casei de marcat trebuie sa contina:

1. Copie de pe factura si chitanta de achizitie a casei de marcat;

2. Copie de pe actul care stabileste sediul pentru care se fiscalizeaza casa de marcat – comodat, inchiriere, contract de proprietate etc;

3. Document de la furnizorul casei de marcat prin care se arata ca este distribuitor autorizat.

4. Copie de pe certificatul de garantie (cartea de interventii);

5. Proces verbal de sigilare a casei de marcat (vi se va da de catre firma de unde cumparati casa de marcat);

6. Copie de pe CUI

7. Copie de pe certificatul de inregistrare in scopuri de TVA (daca firma este platitoare de TVA) sau o declaratie pe propria raspundere, data de administratorul firmei, ca societatea este neplatitoare de TVA.

8. Delegatie pentru persoana care face fiscalizarea.

9. Copie de pe cartea de identitate a persoanei care face fiscalizarea.

10. cerere de fiscalizare in dublu exemplar;

11. Stampila.

Dosarul se depune la AGENTIA NATIONALA DE ATRIBUIRE FISCALA  (A.N.A.F.) din fiecare judet, pentru obtinerea numarului de ordine al casei de marcat. Vi se va spune cand sa reveniti pentru numarul respectiv.  Dupa ce aveti numarul, contactati firma de la care ati cumparat casa de marcat pentru fiscalizare si scolarizare. In ziua programata trebuie sa mergeti la sediul lor cu casa de marcat, Registrul Special , Cartea de Interventii, stampila firmei si un set de role (le puteti cumpara tot de la ei).

Dupa scolarizare si fiscalizare se va completa Declaratia de Instalare in 4 exemplare care va fi semnata de Unitatea de Service si Dumneavoastra in calitate de Beneficiar, apoi, in termen de 24 de ore, mergeti cu Declaratia de Instalare pentru a fi semnata si de inspectorul Administratiei Financiare. Documentul va fi inregistrat la Registratura pentru a va pune stampila si numarul de inregistrare. Un exemplar din Declaratia de Instalare va ramane la Administratia Financiara, un exemplar la voi, un exemplar la unitatea de service si un exemplar la Agentia Nationala de Atribuire Fiscala(A.N.A.F) (va intoarceti la ei si le dati un exemplar). Atentie, daca depasiti termenul de 24 de ore, trebuie sa repetati procedura de fiscalizare, adica sa va programati inca o data la firma de la care ati luat casa de marcat etc. Apoi mergeti la Administratia Financiara de care apartine firma, la inspectorul unde este arondata firma  cu urmatorul dosar:

a. Dovada cu numarul atribuit

b. Declaratia de instalare

c. Cartea de interventii a casei de marcat (snuruita si sigilata)

d. Registrul Special al casei de marcat (snuruit si sigilat)

e. Copie de pe CUI

f. Copie de pe certificatul de inregistrare in scopuri de TVA (sau declaratie pe propria raspundere ca nu sunteti platitori de TVA).

g. Dovada de spatiu (comodat inchiriere etc)

h. Delegatie, copie de pe cartea de identitate a celui care merge si stampila.

 

Pentru aprofundarea cunostintelor de contabilitate va recomandam cursurile noastre: Click aici


Notice: Temă fără comments.php este învechită din versiunea 3.0 fără alternative disponibile în loc. Este necesară includerea șablonului comments.php în temă. in /home/instruir/public_html/wp-includes/functions.php on line 3628

Lasă un răspuns

Sus